معنویات

مرکز اشتغال حمایت شده 2

مرکز پشتیبانی شغلی معلولین SE رعد کرمان

یکی از روش های نوین در زمینه توانبخشی حرفه ای اشتغال حمایتی معلولین میباشد این روش برخلاف دیگر روشهای موجود با نگاه دقیق به علایق و توانمندی های فردمعلول و ظرفیت های وی به دنبال حضور موثر این افراد با مشاغل مختلف در جامعه می باشد که با توجه به مدت زمان کوتاه عملکرد مراکز پشتیبانی شغلی معلولین تلاش دارد تا با ایجاد تغییر نگرش در فرد معلول ، خانواده و کارفرما شرایط حضور موثرو پایدارفرد را در شغل انتخابی تحکیم بخشد.
یکی از روشهای نوین در زمینه توانبخشی حرفه ای ، اشتغال حمایتی می باشد .
مرکز پشتیبانی شغلی (SE) تلاش دارند تا با ایجاد نگرش در فرد دارای معلولیت ، خانواده و کارفرمایان ، شرایط حضور موثر و پایدارشان را در اجتماع فراهم نمایند و حقوق شهروندی معلولین را با ایجاد فرصت های مساوی و برابر مانند افراد عادی جامعه ، به همگان یاد آوری نماید .
با تعاملات معلولین با دیگر افراد جامعه فرهنگ سازی در خصوص پذیرش فرد معلول در محیط های کاری و اجتماعی بدون پیش داوری و نگرش منفی ، به تدریج حاصل خواهد شد .
ضمن اینکه حضور معلولین در اجتماع و مخصوصا حضور در محیط های کاری باعث ایجاد عزت نفس و خودباوری در فرد معلول نیز خواهد شد . به دنبال کسب درآمد ، فرد معلول با استقلال مالی دست می یابد و زندگی مستقل و بدون نیاز به حمایت مالی خواهد داشت.
از نقاط قوت مراکز پشتیبانی شغلی  SE ، حضور مربیان شغلی (J.C) است که نقش موثر و کلیدی به عنوان  همراه و همیارکارجو در تمام مراحل شغلی تا رسیدن به اشتغال پایدار دارند . مربیان شغلی در جهت جلب اعتماد کارفرما جهت همراهی با کارجو، ارائه آموزش هایی که به کارجو از طریق جلسات مداوم با مربی شغلی داده میشود، اموزش مهارت های ارتباطی بین فردی و ارتباط موثر با کارفرما ، تکمیل آموزشهای مورد نیاز کارجو برای بهبود عملکرد و کارایی وی در محیط کارو … فعالیت می کنند . موارد ذیل از جمله مزایای مرکز SE می باشد :
_ حفظ حقوق شهروندی معلولین ( ایجاد فرصت های مساوی و برابر مانند افراد عادی جامعه)
_ تعاملات معلولین در جامعه همراه با دیگر افراد ( خانواده ، دوستان ، اقوام ، جنس مخالف)
_ فرهنگ سازی در خصوص پذیرش فرد معلول در محیط های کاری بدون پیش داوری و نگرش های منفی دیگر کارکنان
_ ایجاد عزت نفس ، خودباوری
_ کسب استقلال فردی و مالی

شرایط عمومی ورود به چرخه پشتیبانی شغلی :

  • شرایط سنی 18 تا 55 سال
  • خدمات توانبخشی پزشکی در الویت برنامه های توانبخشی فرد نباشد
  • از نظر عملکرد شرایط احراز شغل را دارا باشد
  • در انجام امور خود مراقبتی در حد استقلال نسبی باشد
  • حدعقل توان کاری 10 ساعت در هفته را دارا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *